Kärlek vid första ögonkastet, visste jag att du var min !

"Min hund Dante"
Han bad inte om att få komma
till mig.
Han kom till mig för att ge
mig en vänskap då andra sviker,
sympati då andra är emot mig,
trofasthet då andra baktalar.
Han kom för att ge mig kärlek
då jag kände mig utelämnad,
sällskap då jag är ensam.
Han gör mig på gott humör
då jag är ledsen, tar emot mig
med glädjetjut då jag
kommer hem från jobbet.
Han är någon som behöver
mig, någon att smeka, leka
med och ha roligt tillsammans med.
Han är beroende av min
omtanke och kärlek.
Han protesterar inte då jag
missförstår honom.
Han är utelämnad till mig
på gott och ont.
Han ger mig sköna avkopplande
promenader.
Han ger mig sällskap.
Han ger mig kärlek och glädje.
Han vaktar och skyddar mig i allt.
Han varnar om främmande kommer.
Han överger mig aldrig
Han ger mig trygghet.
Så jag älskar dig min bästa vän <3
"Min hund Dante"

Han bad inte om att få komma
till mig.
Han kom till mig för att ge
mig en vänskap då andra sviker,
sympati då andra är emot mig,
trofasthet då andra baktalar.
Han kom för att ge mig kärlek
då jag kände mig utelämnad,
sällskap då jag är ensam.


Han gör mig på gott humör
då jag är ledsen, tar emot mig
med glädjetjut då jag
kommer hem från jobbet.


Han är någon som behöver
mig, någon att smeka, leka
med och ha roligt tillsammans med.
Han är beroende av min
omtanke och kärlek.


Han protesterar inte då jag
missförstår honom.
Han är utelämnad till mig
på gott och ont.


Han ger mig sköna avkopplande
promenader.
Han ger mig sällskap.
Han ger mig kärlek och glädje.
Han vaktar och skyddar mig i allt.
Han varnar om främmande kommer.
Han överger mig aldrig
Han ger mig trygghet.

Så jag älskar dig min bästa vän ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0