Uppskatta varandra !

Igår så fick jag en sån stark känsla i min kropp när jag satt i soffan med min pojkvän över hur mycket jag uppskattar att ha han i mitt liv på alla dess ting då vi tar alldeles för mycket förgivet som tex livet,känslor,kärlek,vänner och vårat välmående ! Först så började han skratta åt mig och frågade vad jag hade tagit när jag började prata om så djupa saker.. började själv att skratta åt mig men efter ett tag när vi satt o pratade så kom jag underfund med hur mkt jag älskar han och vilken  underbar vän han är för mig. Det farliga stadiet är ju om man skulle tappa sina känslor för sin partner och bara känna en stark vänskap.. jag känner båda delarna för min pojkvän,dels ser jag han som min bästa vän som jag inte behöver sitta och ha förpliktelser mot att jag måste vara med han,jag måste hela tiden se till att han mår bra,inte är uttråkad mm och det andra stadiet är att jag älskar han mer än allt där han är en pojkvän som jag kan dela hela mitt liv med,genom skratt,sorg,glädje,tårar.. ja precis allt och att han inte dömer mig för den jag är! Att han älskar mig för den jag är..

Det är så lätt att vi människor tar varandra förgivet,varför inte bara ta de vi har lärt oss att uppskatta varandra och vända allt det som är negativt hos varandra till något som är positivt? Klarar vi av att uppskatta,respektera och älska varandra så då har vi skaffat oss en mänsklig kompetens.


Jag sa även till min pojkvän att även om jag har mina vänner,gamla som nya som jag vet finns kvar vid min sida som jag även delar mycket med så kommer det inte i närheten av vad han och jag har som vänskap. Även om en kärlek kan försvinna och att min pojkvän inte skulle vara min något längre så står ju vännerna alltid kvar och där gäller det även att uppskatta dom, och inte ta dom förgivet att de står kvar.. allting har att göra med hur man behandlar andra och hur man själv vill bli behandlad!

Sen när det gäller ett uppbrott som partners så gäller det även där att acceptera och respektera varandra att man var inte menade för varandra men att man åtminstone kan uppskatta tiden man fick och varför det blev som det blev.. Då har du en vän för livet oavsett om man inte har ngn kontakt eller kontakt.. för den man älskat eller älskaar kommer alltid ha en speciell plats i hjärtat ,omedvetet!

Ville dela av mig lite om det jag känner, hur ser ni på detta,utifrån uppskattning ?:)



seeyaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0