tankar om vänskap

Riktiga vänner är precis som änglar
de är värdefulla men sällsynta
Men falska vänner är som löv de finns
överallt,tyvärr!

Hur ska en god vän vara?

När jag tänker på ordet vänskap så tänker jag på någon som ställer upp för en utan att förvänta sig något tillbaka  o en bra vän ska man aldrig behöva fundera varför man är vänner. En riktigt bra vän för mig är att man vet alltid var man har hon/han även om man inte hör av varandra på ett tag . Man ska kunna känna glädje av att ha en vän som man kan skratta med,gråta med,jyra med,lyssna,stötta o kunna älskas fast man gjort ett misstag.
Man ska kunna känna sig trygg o att man vet att dom aldrig går bakom ryggen på en o hugger kniven i bröstet för de gör så ont.

Varför jag skriver o frågar hur en god vän ska vara är för jag har på sistone tänkt om just vänskap.. jag har inte många vänner men dom jag har vid min sida betyder allt för mig o jag vet alltid vars jag har dom. Jag har blivit genom alla år sviken,sårad,utanför o lämnad för att att man var så ung o naiv att man trodde dessa var "vänner".
Därför har jag valt att ha dom jag har o de är jag nöjd över.. många tycker vi har en konstig vänskap att vi ibland sitter ihop dag in o dag ut o i nästa skede så tar de jätte länge innan man ens pratar eller umgås med varandra . Jag har aldrig sett de som konstig utan bara skönt för då vet jag att man inte har några förpliktelser mot varandra.

Jag har haft vänner som blir sur för att man kanske inte har hört av sig då man ska ha ringt o glömt bort de,jag har haft vänner som tycker att man är en dålig vän för att man inte har haft tid eller inte ringt o hört av sig på någon dag,jag har haft vänner som bara pratar o tjatar om sig själv o man själv får aldrig en syl i vädret för att dom är så himla självupptagna. Jag har haft vänner där man anförtrott sig till o i nästa steg så får man höra att man sakt de ena till de andra fast de i verkliga fallet inte alls var så. jag har haft vänner som man i ena stunden har passat in hos o i andra har man varit luft.


Vänskap är något som både är lycka o sorg.. vänskap är något som verkligen är komplicerat. Därför har jag nog valt just mina vänner som jag har nära mitt hjärta för att de är min trygghet. jag vet att dom aldrig försvinner från mig eller skulle göra mig illa .. jag har lätt att lära känna människor o älskar verkligen att lära känna nya människor men oftast är jag väldigt reserverad även om jag är utåtriktad,svammlar o pratar på. Kanske fel av mig att säga detta men oftast testar jag nya människor för att se hur dom beter sig tillbaka o oftast så är de samma skit om o om igen..

Man tar dom in i sitt liv,man blir "vänner" för ett ögonblick men i nästa stund ser man deras riktiga jag.
Jag har nog aldrig haft mkt vänner pga många orsaker som jag inte vill diskutera här i bloggen.. ibland undrar jag även om jag är en bra vän? jag anser mig själv som en riktigt bra vän o oftast tar jag på mig andras smärta så dom själva ska må bra..

Dikten som är högst upp hittade jag på nätet o jag tycker den stämmer mkt bra in.. mina vänner är mina änglar som har klippta vingar så dom aldrig kan flyga iväg från mig.

mkt jag vill skriva men de blir för långt o ni skulle vara så less vid de laget :)
men nu fick ni lite tankar från mig.



seeyaaa





Kommentarer
Postat av: Pyret

Jag håller med! Du har helt rätt.. Sen finns det vissa (vänner) Som gör allt för att sabotera och förstöra, för andra som mår bra och har ett fint förhållande! Och det är dessa Lögnhalsar ,som man inte ska lyssna på......! Dom förstör för alla till och med sitt eget förhållande,med att skapa svartsjuka som egentligen inte finns. De är såna tjejer som kan göra vad som helst för att missunna andra LYCKA!!!!Kram ha det bra.

2010-04-23 @ 23:03:30
Postat av: nina

låter kul att höra att du tycker samma som jag :)Såna vänner har man oxå haft många utav som är väldigt avundsjuka på de man har som dom aldrig kommer få.. Det är i såna stunder man ska resa sig upp och känna sig stolt så att de aldrig kan skada en. De är tråkigt med såna människor som måste göra så för andra o även sig själv.. men tyvärr är de så o säger bara att tur att man själv inte är så.. :) ha de fint du med.. vem pyret är :D kram

2010-04-24 @ 08:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0