Se Världen och vakna! ( Svammel)


När solen gått ner o himlen är mörk tindrar himmelens stjärnor o världen sveps in i månens starka ljus
då släpper vi helt taget och andas sakta ut där vi tror att vi hamnar i drömmarnas ocean,de är då vi släpper taget.
Men de är då vi inte är medveten om de blod som ska betalas o om andras lidande som pryder väggarna med
salta tårar . Barn som skall förfölja sin död genom guds vilja utan ett enda ord.
Stenar o slag som flyger som vinden då barnets mor försöker beskydda, men prydde marken med blodstänk o snaran
runt hennes hals byttes ut mot mannen med geväret... När vi sen vaknar o inser vad som hände i drömmarnas ocean är
vi likgiltiga inför frågan som aldrig kan besvaras o som heller aldrig kom till historia!
Se världen som den är utan att blunda o gör den till de bättre för en del ..

Vakna!



Skrev detta en kväll vid datorn.. kanske ska bygga upp detta ?? hmm haha :D
Va tycker ni?


Nu säger jag God natt.. sov gott allihopa ! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Herregud, dikta inte du är så sjuk dålig.

2009-09-23 @ 23:53:41
Postat av: malin stenberg

Du kan verkligen leka med ord, någonting jag verkligen önskade jag kunde göra. För det är svårt att dikta så. Jag tycker dikter blir intressant då man verkligen får tänka och tolka den på sitt eget vis. Stark dikt!



Kram Malin

2009-09-24 @ 08:25:36
Postat av: Nina

TAck så mkt malin, kul o höra :) De är mera att de bara kommer ord i skallen o meningar som jag sen bildar ihop till ngt haha :D Vet inte riktigt ifall man kan kalla detta en dikt.. men men ! Alltid ngt iaf:)



Du som tyckte den var dålig, de gör inget för då blir jag bara bättre ! Men tack för din åsikt iaf.. gjorde mig mkt glad då jag ville veta vad ni tyckte! :D

2009-09-24 @ 21:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0