Här får ni läsa om de jag har!

Detta har jag mer eller mindre varje j*vla dag!


IBS/kolon irritabile är en så kallad funktionell mag- och tarmstörning.
Funktionella sjukdomar kan ofta påverka flera delar i kroppen.

Problem som förekommer oftare hos en person med ibs än hos en frisk:
Depression, Spänningshuvudvärk, Sömnproblem, Panikångest, Sicca syndrome (torra slemhinnor), Trötthet, Nedsatt sex lust, Fibromyalgi, Astma , Bronkiell hyperaktivitet , Ångest, Ryggsmärta, Dysuri (överaktiv blåsa), Dysmenorré (smärta vid mens), Illamående.

Mina symptomer kommer oftas på kvällen/natten och är:
  • oftast hård i magen
  • svullen mage
  • huvudvärk
  • illamående
  • sura uppstötningar
  • kramp så jag måste bita i saker
  • panikångest..

Jag blir väldigt deprimerad när jag har haft riktigt svåra kramper o då känns livet helt värdelöst och jag undrar om jag någonsin kommer bli så pass bra att jag kan leva ett normal liv.?


Nu vet ni de.. sov gott :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0