Änglar kan uppenbaras i många olika skepnader ..

Skrev nyss denna dikt då jag inte kan sova,hoppas ni tycker den är fin:
Som en stjärna föll ner om natten,skakade hela världen och fick den att lysa
Du fina varelse som föll,tog tag i min själ för att bidra till något vackert..
Du slöt dina armar runt min kropp o sa att du var min ängel ..
En ängel som kom för att göra ett uppdrag på våran jord o sprida goda ord
Du är min ängel som hjälper mig hitta balans i livet som jag inte trodde fanns.


Jag tror änglar är en symbol av godhet och lika vit som den finaste snö och
dom utstrålar lycka för mig och tar bort mörker
och allting som känns kallt och dystert!:)

Tror jag måste börja skriva lite dikter igen :)

Nå väl god natt..

Kommentarer
Postat av: malin stenberg

Det tycker jag du absolut ska göra, skriva mer dikter. Det var en vacker dikt du skrev =)Älskar att analysera dikter, du hade några rader som jag fastnade för lite extra. Hoppas det kommer mera.



kramkram, den andra poetiska systern =)

2009-03-03 @ 10:33:16
URL: http://tonarsmorsans.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Fin dikt ! :)

2009-03-03 @ 10:36:28
URL: http://pernillastromback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0