gubb jävel från faaan

Vid klockan åtta ikväll så kom de en sur gubbe o beställde en halv special med ett bröd,en korv med mos..
Gjorde den o frågade vad han skulle ha på.. men iaf gav ut den till honom o efter typ 2 minuter kommer han tillbaka från ilen o gapar åt mig att moset var kallt o jag var usel o en idiot! IDIOT kan du vara själv gubb fan... de var nära att han skulle kasta skiten på mig o de fula var att han hade ätit upp korven o halva moset.. hmmm tänker jag?? Första gången jag får ngn som klagar...sa förlåt o hann inte säga att han kunde få en ny eller pengarna tillbaka.. sur som han var satt han sig i bilen o gasade i väg.. Väldigt skrattretande så jag ringde till chefen o berättade o de gjorde inget! Såna människor finns o tyvärr så har ALLTID kunden rätt.. men inte denna gång! Men men vad ska man göra?

Nå väl, sitter hemma nu o ska ta mig ett bad för jag fryser som satan själv... haha! Har även varit o jobbat idag klockan 10-14 på grand o sen 16-21 på de andra stället.. Ska även jobba imorgon på grand samma tid som idag o sen torsdag från 17-23.00 o på fredag 16-21..o helgen är jag ledig!Skööönt..

Har även pratat med annelie gumman idag o de var roligt.. saknar dig hjärtat o hoppas du mår bättre snart!
De kommer bli så roligt att komma hem snart...älskar er flickor!

Älskar lilla erik också...:)


seeyaaa

Kommentarer
Postat av: malin

nä vet du vad! Kunden har absolut inte alltid rätt, så de så. Detta är bara ett skitutryck myntat av någon någonstans någongång. Stackars dig som fick en sådan skitstövel till kund. Jag reste borst då jag läste vad du skrivit och kände..."Don´t you mess with my sister" Passa dig gubbe, här kommer "BIG SIS" Grr... ;)Men stackars karl som verkar leva ett så trist, sorgligt och bedrövligt liv och måste ge sig på andra människor för att han inte vet hur han ska hantera sin ilska, patetiskt! När jag gick kursen (för att få server alkohol)tog vi upp detta. Föreläsaren ansåg samma sak dvs kunden har "aldrig" rätt,hihi.. Varför ska en kund som beter sig som en idiot ha rätt?! Bland annat pratade vi om att inte servera gäster som är för överförfriskade. Vi inom serviceyrket (hotell & restaurang) måste fungera som psykolog, morsa, kompis etc etc. Kommer det en knasboll som tjafsar med mig, visst måste jag hålla huvudet kallt och vara proffsig. Jag skäller inte ut kunden och är otrevlig, men jag kan minsan ge svar på tal och ibland bita av på ett snyggt sätt. Tänker nu på min tid som servetris. Åh minns att vi hade en kökschef för många många år sedan som ville att gästerna skulle få nypa oss i rumpan!!!WHAT? Vi hade problem med detta ibland. Majoriteten av gästerna var ju karlar, jobbade inom biltestverksamheten med gäster från tyskland, spanien och överallt. Det var i stort sett bara trevliga gäster som jag kände väl, sedan 10 år tillbaka. (de kom tillbaka vinter efter vinter) Men ibland kom det rötägg. Det positiva var att dessa "stammisar" ofta såg efter oss tjejer i restaurangen och skyddade oss..haha värsta privata bodyguards. Jag fick faktiskt hjälp en gång pga av en gäst som tafsade på mig, plötsligt var denna skitstövel omringad..haha! Hur som helst, jag bad i princip denna idiot till kökschef dra åt helvete. Oj oj vad vi bråkade. Och jag smällde faktiskt till gästen på fingrarna. Jisses vad jag började skriva då. Nu ska jag hoppa in i duschen och dra till skolan. Kram kram //sis

2008-11-26 @ 07:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0