Så där ja..

Så där jag, då har jag jobbat färdigt för denna vecka och sliten som ett djur är jag.. varit en intensiv vecka ! Sen på allt så ringde min läkare i torsdags och berättade om mina blod prover att TSH värdet hade höjts ännu mer och låg på 7,8 vilket är högt och känt mig som en levande zoombie samt att antikropparna såg inte heller allt för okey ut ! Så i fredags påbörjade jag min medicinering som kommer vara livet ut.. Har även köpt en dosett för att komma ihåg att ta de samt d-vitamin som extra tillskott då energin saknas ! Kan ta ett tag innan jag märker någon skillnad.
Ska först börja med 25 mikrogram Levaxin i 6 månader och om ca 4 månader tillbaka och ta nya tester.. sen om det visas sig dåligt så höjs medicinen !
känns skönt att ha fått svar på varför man mått som man har och varför allt har känts så hopplöst och grått fast jag är lycklig och vill vara glad.. Ni som inte vet så är de Hypotyreos jag har som är ett underskott av sköldkörtel hormon som är den funktionen som har nästan all påverkan i kroppen.. både psykist/fysiskt ! Kan väl mer eller mindre säga att alla saker man kan ha av detta .. har jag haft ! :/ Eller rättare sagt har.. Hoppas att allt blir bättre !
Sen till ngt annat, är ledig mån-tis-fre-lör-sön ! Ska bli så skönt och ska verkligen bara ta vara på mig och samla krafter.. är jobbigt att fungera som människa när man vill så mkt men inte orkar. Det är helt sjukt att behöva känna sig så här när man bara är 22 år.. Ni som har de förstår,men dom som inte kan nog aldrig förstå.. jag blir så frustrerad så ibland vill jag bara skrika rakt ut eller bara lägga mig ner och gråta ! Sen hålla humöret på topp när man jobbar tär som fan på en.. ibland kommer en känsla att jag vill bara springa hem och sooova ! Äsch ..
Nåja, när jag nu också blir ledig så ska jag hitta på nå bus med Dante vännen, umgås med pojkvännen,Pernilla.. shoppa och hitta på nå skoj.. men framförallt ta dagarna som de kommer och ta hand om mig !
God natt och en sista sak.. Älskar min familj, jimmys familj och såklart min älskade Jimmy samt min underbara vän för livet Dante ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0