Svar på fråga !

En fråga av Erica om mitt inlägg om mina plast tänder :
Hej! jag har också en glugg mellan framtänderna och jag va hos min tandläkare och prata om det. Han sa attt han kunde bygga ut det med plasttänder för porselin är för dyrt eftersom jag är ung, har du också plast?? Hur länge hålelr det?

Svar : Hej Erica, roligt att du kikade in på min blogg måste jag först få skriva! Jag har plast på mina hörntänder som ska se till med en löstagbar tandställning att min glugg som jag har fått av min fasta tandställning ska bli mindre så att mina tänder inte ska åka isär pga att innan jag fick min "fasta" tanställning så drog dom bort 4 tänder eftersom att jag hade för många vilket var ganska onödigt nu vill säga eftersom att jag fick så stora gluggar på sidan och i mitten av framtänderna. Men däremot så är det upp till dig själv och bestämma om du vill ha plast/porslin och sen så vet jag ju inte riktigt hur tandläkar vården är från län till län men hade jag varit under 20 år så hade jag fått det gratis oavsett om det var plast eller porslin, iaf här jag bor :) Plast fyllnad av tänder kan vara hur länge som helst beroende på hur du sköter din munhygien och sen kanske vara försiktig att äta hårda godisar som ett exempel. För vissa har det även hänt att dom kan ha tappat små flisor ,men om det blir en större flisa som skulle skava så är det bara att kontakta din tandläkare så att dom kan återgärda problemet !

Jag hoppas du fick ett bra svar nu på din fråga ;) /Nina

Seeyaaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0