Öppen bok

Suttit nu och pluggat klart ett arbetsområde,ska bara ta och renskriva det sen när jag orkar.. Funderar på att ta mig ett bad och slappna av från ens omgivning och all inre stress som pumpar i mina vener! känner mig inge glad alls idag,konstigt tycker ni som är van att : Nina är alltid så glad,nina hon skrattar,nina hon pratar.. jadajada jada!

Jo se och häpna alla vänner och dom jag inte känner,jag är mänsklig.. jag kan ha en dålig dag ! Jag kan ha hundra miljoner ggr dåliga dagar även om "mitt humör" är så bra.. kanske pga att jag är så otroligt duktig på att stänga ute folk i mitt inre? Har pratat om kommunikation mellan oss människor idag och hur vi kan avläsa varandra genom ansiktsuttryck och gester mm.. Ganska intressant just det där, jag har en väldigt bra förmåga inom mig att se andra hur dom mår,vad dom känner mm utan att ens tala om vad problemet skulle vara.. Sen förmågan att kunna läsa människor mellan raderna.

Det som är det sjukt jobbiga med att just vara JAG , är att knappt ingen kan läsa av mig förutom en enda människa som har genomskådat mig rakt in och den personen är betydligt mycket äldre än vad jag är och som jag har släppt in i mitt liv som en familjemedlem och det är min pojkväns mamma. Att hon kan se mig,förstå mig och lyssna på mig för den jag är har hjälpt mig mycket under en kort tid att jag har börjat lyssna på det jag vill och det jag vill säga och försökt få ett begrepp om vem jag är, Vem är nina?..

Sitter jag med en kompetens som ingen annan har? Ska jag ta vara på det jag har fått,att kunna förstå en annan människa utan att den personen talar i ord till mig? jag har hundra miljoner frågor dagligen som jag vill ha svar på men som ingen kan svara på.. eller är det bara jag som inte frågar?

Sen till något helt annat,jag bryr mig inte det minsta om vad folk säger eller tänker om mig eftersom det finns bara en Nina som jag och jag kommer aldrig någonsin vika mig ner för någon annan eller ta åt mig av vad andra tycker och tänker om hur jag är, för jag är inte ute efter att stå i någon annans skor så jag säger bara såhär:
"Håll dig inom dina ramar och prata tyst om du inte har något du vill säga mig"


Nu till alla som läser detta så vill jag bara tala om att det inte är riktat till någon,det har inte hänt mig något utan är bara ett litet utlopp om det som finns inom mig som tankar/känslor! Jag har axeldemoner jag oxå.. tro mig!

Det enda jag begär är att se mig för den jag är och inte för den personen ni tror jag är!

Seeyaaa

Kommentarer
Postat av: Moa L

Läser just nu en kurs som heter social interaktion och kognition. Den kan jag varmt rekommendera om du vill veta mer om sociala interaktioner :)

2010-10-11 @ 15:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0