Gör något kul..min identitet !

Att man måste bli sparkad i röven till att sluta sitta inne och bara gömma sig från världen.. nu blir det att göra saker som faller mig in,våga leva och faktiskt våga ha de kul ! Sluta hindra mig själv och sluta tänka på alla andra. En vis kvinna som finns i mitt liv har sagt en massa gånger att jag måste börja tänka på mig i egen person,våga omfamna mig kring människor och händelser i mitt liv och se det som ett positivt tecken att det är okey att ta emot allt med en öppen famn och se var vägen går ! Det ska jag göra.. Jag klarar inte av att sitta hemma med mina tankar,sömnlösa nätter och känna hela tiden att jag ska vara instängd.. instängd i mig själv för jag måste verkligen ta tag i mig själv !

Livet i allmänhet är ganska så konstigt eller så är det bara vad man gör det till och jag är en sån tjej som gör allt mer komplicerat än vad det ska vara eller behöva bli.. men nu måste jag bryta mig ur detta mönster och köra på mina känslor .. ta fram glöden och min spontanitet som jag en gång hade och göra den ännu bättre! Som tex om jag vill åka en sista minuten till thailand så ska jag göra det utan att känna efter.. utan bara göra det ! Bara leva i nuet och ta dagarna som dom kommer..

Mitt motto i livet är att "jag är" och det har fallit in på dom senaste veckorna,månaderna.. jag tänker inte på framtiden,eller vad jag ska göra om en timme,vem jag ska vara med mm.. utan varje sekund får bli som det blir helt enkelt.. finns ingen just nu som gör mig orolig förutom mig själv ! Skulle jag falla ner i det mörkaste hålet, sooo what ? Jag har ändå varit där och kliver alltid upp..

Antar att det beror på mitt mod där jag har en förmåga att våga möta svårigheter på vägen och att jag aldrig krymper undan eller drar mig undan då jag alltid ska utmana mitt öde oavsett vad mitt öde blir. Eftersom jag älskar att lära mig om människan och framförallt mig själv så inser jag just nu att jag ska inte vara rädd för något som kommer att ske i mitt liv oavsett om det är framgång eller bakslag då det endast kan göra så att det stärker oss/mig som egen person samt så gör det oss till bättre människor eller tänker jag helt knasigt ?

Jag ska just nu bevisa för mig själv att jag kan uppnå mina drömmar/mål och an se till att överträffa alla andra.. Jag anser mig själv faktiskt som mycket annorlunda än alla andra,inte på ett egoistiskt sätt eller för att trampa på någon utan jag har börjat känna att jag betraktar livet i helt andra ögon än någon annan med allt som handlar om det andliga och kulturella runt mig samt allt det matriella.. Antar att det beror på att jag vill se eller ha en djupare förmåga att förstå varför världen är som den är och varför vi är som vi är ?? Om ni hänger med på vad jag skriver..

Så det känns som just nu i detta ögonblick att det blir att utvecklas ännu mera,vidga mina vingar,möta andra människor mm för att göra sånt som gör mig lycklig och tillfredsställd i livet ! Jag tror att om jag bara gör detta så kommer jag kunna lära andra och att detta är ett viktigt steg i mitt öde.

Nåja blev alldeles för inne att skriva om djupa saker,inget ovanligt måste jag säga.. skulle nästan behöva skriva en självbiografisk bok snart haha :D

Men hoppas ni tycker om eller förstår det jag skriver eller om det faktiskt finns någon som känner eller ser saker samma som jag :)? Kommentera gärna.. och snälla skriv vem ni är :) Mycket roligare!

Nu ska jag hitta på nå roligt,hela helgen för min skull  !

Seeyaaa


Kommentarer
Postat av: josefine

Hej Nina! Gud vad fint skrivet, mycket som du skrev pratade vi ju om i lördags. Nu har jag i alla fall lagt till dig på FB, hoppas du hade det roligt i lördags. Det var kul att träffa dig, en tjej som tänker som jag. Inte varje dag jag träffar en sådan underbar person!

Kram

2010-12-13 @ 13:57:37
URL: http://jjosefinelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0