Barn?

När jag var och jobbade idag så började vi prata om barn,barnbarn och att en kvinna ska börja tänka kring 25 års ålder om det kanske är dags att börja tänka på familj innan det är för sent och att börjar man vara kring 35 så kanske man skulle börja överväga om man ens ska skaffa barn om man har varit barnlös fram tills dess. Hur som helst, i detta fall får ju man göra hur man vill,tänka och tycka om olika saker i just en sån fråga att : när vill man skaffa barn? då det är helt och hållet upp till var och en..

Men det lustiga i detta fall var att jag började tänka framåt i min egen framtid,hur det skulle se ut den dagen jag får veta att jag ska bli mamma ? Jag tyccker det är det finaste man kan åstadkomma,att skapa en ny människa med sitt eget kött och blod och hur fascinerande det är att detta lilla knyte som kommer till världen har legat i min mage och är skapat av två människor som en gång var främlingar för varandra ,som en dag fann varandra och gjorde sitt liv vackert !

Hur som helst,när jag satt på fika rasten och lyssnade så fantiserade jag mig bort där jag skrev dagbok till mitt barn som fortfarande låg i min mage där jag berättade han/hennes historia om den dagen då jag fick veta att jag skulle bli mamma,vem jag var och hur pappan var,vad vi gjorde för vårat barn redan innan den skulle komma till världen och att pappan alltid tyckte om att sjunga låtar till barnet jag väntade och att den alltid sparkade till som att den lyssnade.

Så den dagen jag får barn,när det nu än blir så kommer jag föra en dagbok om livet innan,under graviditeten och efter som mitt barn kommer att få läsa den dagen hon/han blir lika gammal som jag är idag bara för att veta hur älskade hon/han var redan innan jag lärde känna den människan som skulle bli en del av mig för resten av livet!

Haha förstår ni ens vad jag skriver om ?



Seeyaaa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0