"att kunna acceptera sina negativa tankar"

Vi människor lider inte bara av att vi känner smärta,utan vi kämpar mot olika saker
som svåra känslor/tankar,plågsamma minnen o vad man har sakt o gjort!
Vi grubblar alldeles för mkt,oroar oss alldeles för mkt och hur vi än försöker ta avstånd så får vi heller
aldrig bort de. Samtidigt visar vi ändå upp stort mod o känsla för att kunna gå vidare i livet oavsett vilka
omständigheter vi har eller har haft !

Jag tror att hur man än har blivit sårad o sviken av andra så älskar vi fortfarande varandra!

Jag har börjat läsa böcker om hur man kan göra sitt liv mer inspirerat o meningsfullt pga att jag är en
alldeles för stor grubblare som slukar min energi o som även gör att min hjärna får kortslutning!

Jag försöker hela tiden slappna av o ta en dag i sänder att inte försöka analysera allting som kommer i min väg.
Jag måste försöka leva här o nu,helt o fullt o inte i det som var eller ska bli eller om min rädsla o osäkerhet som döljer sig!

Oftast plågar jag mig själv med frågor som tex:
  • Varför blir jag aldrig bättre?
  • Varför är livet så svårt ?
  • Varför kan jag inte vara som alla andra?
  • Varför är jag så osäker på allt jag gör?
och så vidare.. Alltid är det en massa frågor men jag får aldrig några svar o de gör mig så frustrerad,arg o ledsen att alltid behöva grubbla över saker o ting.. de behöver bara va en liten sak som tex ngn säger!

Jag kallar mig själv för offer dels för att jag är de o för de andra så känns de som att jag är fast klämd i en fasad av smärta o en ständig kamp för att komma därifrån! För ju mer jag kämpar imot desto värre blir de..

Jag antar att jag bara måste vara fokuserad o inte vara rädd för att bryta detta tankemönster som jag har hela tiden om mig själv,självbilden o jämförelsen med andra människor!Jag vet att jag inte är ensam om just detta o kan tänka mig att många är i samma sitts som jag just nu..

Det enda problemet ligger i är i mig själv o mina idiotiska tankar som spelar ett spratt.. Men som man brukar säga "tänk positivt så ger de resultat" .. kan lova att de gör jag!


Ville bara dela med mig litegrann över hur jag tänker o se ifall de finns ngr andra som är i samma visa..
De enda jag vill få ut av detta är att lev i nuet o ta dagen som den är o se inte bara i svart o vitt!


Seeyaaa

Kommentarer
Postat av: Mannen myten Markusen

jag satt och dag drev lite och slössades vidare från facebook in till din blogg. Och måste säga att jag är verkligen glad för din skull att du har börjat analysera på ett konstruktivt vis. Du gör verkligen mer än många gör. Många om inte alla är fast i en negativ spiral pga okunninghet och rädsla att möta sin rädslor och frågor. Det du gör nu är klart ett klockrent första steg. Yo go girl !!!!



/Markus aka "Hobbie psykolog" at your service

2009-12-05 @ 12:15:42
Postat av: Nina

Får tacka så mkt markus för de du skriver :) Kul få tillbaka respons av de man skriver.. hehe :D

2009-12-05 @ 16:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0