God jul :)

Då var de jul igen.. Väldigt skönt måste jag säga alltså :) For hem igår tidigt till mina föräldrar o sovit över där tills idag då.. Har myst o firat julen hos mina underbara föräldrar :) Ätit goo mat o öppnat julklappar! Fick väldigt fina julklappar.. Så tack så hemskt mycket :) Var gemensamma klappar till mig o hussni som verkligen kommer till användning :) Sen så skjutsade pappa hem mig till lgh vid halv sex tiden.. Så har hållt på att röja upp efter festen vi hade sen i tisdags :) Kan ju berätta lite om den..

Vi var ett gäng hos oss o hade jätte kul, Skulle inte dricka eftersom jag hade slutat jobbet klockan fem o tänkte bara ta en mysdag hemma som blev helt andra planer.. Fixade till mig,malin o maja litegrann o så kom lite folk hit.
Satt o drack litegrann o pratade en massa strunt.. Hade allmänt trevligt.. Helt plötsligt blev klockan så mkt att vi skulle åka med taxin till hotellet. Fick köa i 25 minuter i -20 grader o höll på att frysa ihjäl.. Redan i kön så sa jag att vi skulle skita i detta o fara hem istället o de hade jag hellre velat än att gå in..

Nåja vi kom in efter många om o men.. Tog av oss jackorna,gick ner till en soffa o satt där en stund o så gick jag o anne o bara dansade hela kvällen o hade de jätte kul.. Drack inte en droppe där inne o så blev klockan så mkt att dom skulle stänga o de vara såå SJUKT mkt med folk att musiken o lyset på stället försvann flera gånger o så begav vi oss mot trappan för att hämta ut våra jackor o gå hem..

Då kommer de roliga, De var så mkt folk som trängdes framåt,bakåt o man fick slag i kroppen överallt o folk knuffades höger o vänster kring en.. Jag hjälpte en tjej upp till sin pojkvän  som stod högre upp i trappan o hon blev så glad o kallade mig för en ängel.. Tänkte att visst ska man släppa fam andra människor o vara snäll..

Efter de kände jag ett tryck i bröstet o sa till min pojkvän o vänner att jag hade svårt att andas o vad händer?
Jo man svimmar i folkmassan .. Har ingen aning om vad som hade hänt först när jag fick tillbaka medvetandet utanför i kylan med vakten o min pojkvän o hamnade i en chock o började skaka.. Så vakten hjälpte mig att försöka andas o tårana bara rann o ville bara där i från.. Jag skämdes så fruktansvärt att jag bara sjönk i hop med huvudet o ambulansmännen kom o kollade hur de var med mig o ville ta mig med men sa att jag bara ville hem.. Hade sån smärta i skallen som en riktigt hemsk huvudvärk o grät för att jag hade inge minne av vad som precis hade hänt.. De är de värsta jag har varit med om.

Jag är en känslig tjej o har analyserat saken i minsta detalj o hoppas ingen tror att jag har varit dyng full för de var jag inte..
Jag hade druckit hemma 6 vinglas o drack inget på hotellet.. var bara glad o smålullig . Har haft dåligt samvete o skämts för de som har hänt.. men vad kunde jag ha gjort? Saken är ju den att de kunde ju ha hänt vem som helst.. Kan ju hända att de var många faktorer som tex: Hade jobbat tre dagar 10 timmars pass,ätit dåligt,stressat o knappt sovit något.. Eller ..aaa jag vet inte !! Skit samma.. de hände!

Tack iaf för hjälpen dom som hjälpte mig.. :)

God jul

Seeyaaa- Nina

Kommentarer
Postat av: Pelle

Du behöver inte ursäkta dig,för att du svimma av! Jag var där o såg allt. Trångt,lite luft och ytterligare trängsel. Hoppas du mår bra i dag.

2009-12-28 @ 22:22:50
Postat av: Anonym

Tack så mkt Pelle ,vem du nu är ! :) Jag mår jätte bra nu iaf :)

2009-12-29 @ 10:13:19
Postat av: Ronja

Hej Gumman! Vad läskigt att bara svimma av sådär, men det är sant det du skriver. Det kan hända vem som helst. Hoppas du mår bättre nu iaf=) Kramar

2009-12-31 @ 10:49:20
URL: http://ronjastoor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0