Detta jul bord alltså..

Har varit o jobbat idag o de har varit frågor hela tiden till mig från höger o vänster.. aaaaa kan ni inte se själva hur allting funkar? De är nämligen tjejer/killar mellan 16-19 år som aldrig har jobbat förut inom hotell o restaurang som inte kan typ ngt o jag själv som är en tjej på 19 år som ännu är lärling ska kunna förklara ,visa m.m som också kanske inte vet allt!
Så har fått springa som en höna fram o tillbaka o hjälpt dom o gett dom arbete som jag fick av chefen som vi skulle göra o alla suckade o tycke de var jobbigt... alltså hur ska dom då orkar jobba kvällarna på julborden då vi serverar typ 1000 julbord med spring överallt,stress o få allt o funka om dom gnäller över att de har varit max 60 stycken gäster idag PÅ ETT Julbord??herregud säger jag bara.. för då kommer de bli körigt o imorgon börjar jag mitt första riktiga pass inom julbordet då de kommer vara runt 200 gäster på de området jag ska befinna mig på! Börjar klockan halv fem o då ska vi fixa ihop alla is borden,putsa bestick,ut med all jävla mat,veta vars de ska stå,lägga ut besticken,tända ljusen,se till att allting är rent o allt ska vara klart prick klockan sju då gästerna kommer o allt ska vara borta klockan 21.40 då dans o julshowen börjar!

Då ska vi ta ner alla bord,all mat,torka golven,ta bort isflacken,ställa tillbaka allting på sin plats tills nästa dag, se till att alla besticken finns o är rena samt tallrikar,byta ljusen o listan kan bli låång!! Vi kommer vara runt fyra stycken julbords nissar o få varsin station men allting handlar om kommunikation o vara steget före hela tiden för annars blir de katastrof o speciellt med våran chef om hon inte tycker de ser nog bra ut! Hon är väldigt snäll men hård när de gäller att vara organiserad så jag får allt hålla tummarna att de funkar som de ska... för annars går jag o hänger mig själv haha!

Bara jag inte behöver jobba med ngn tafatt människa som får blackout för de får mig själv att bli osäker när jag själv inte kan allt...  Men de löser sig säkert!Håll tummarna för mig...

De var nog allt..sitter på soffan nu iaf o degar för jag är så trött efter maten! tihi..
Saknar er flickor ...love yaa..
Älskar erik ...

seeyaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0